Rozwiązania
Electric Power Steering Testing

Jako rozwinięcie naszych kompetencji testowania silników elektrycznych możemy zaoferować stacje testowania układów wspomagania kierownicy typu Electric Power Steering (EPS) zarówno dla układu klasycznego z mechanicznym połączniem kierownicy z maglownicą lub nowej generacji układów typu drive-by-wire lub steer-by-wire, gdzie nie ma fizycznego połączenia kierownicy z maglownicą.

Zbudowaliśmy stacje testujące układy kierownicze w następujących konfiguracjach:

  • Górny napęd (symulacja kierowcy) – przekładnia pasowa z serwomotorem
  • Dolny napęd (symulacja maglownicy i oporów pochodzących od kół) – przekładnia pasowa z serwomotorem
  • Testy statyczne (maksymalny moment na osi przy zatrzymanej drugiej osi)
  • Testy z dynamiczną asystą zgodnie z profilu próby
  • Testy sprawdzające poprawność zazębienia przy wyłączonym układzie wspomagania
  • Testy oporów i tarcia wewnętrznego układu
  • Pomiary NVH
  • Komunikacja i programowanie poprzez interfejsy CAN oraz FlexRay

Mamy doświadczenie w budowie stacji testowych pracujących w warunkach produkcyjnych (automatyczne fikstury) jak i stacji weryfikacyjnych i walidacyjnych. Zrealizowaliśmy stacje testów mechanicznych dla mechanizmów elektrycznej regulacji położenia kierownicy. Integrowaliśmy komory klimatyczne z naszymi rozwiązaniami testowymi.

Zobacz nasze oprogramowanie sekwensera

Sparkflow sp. z o.o.
Gzichowska 115
42-500 Będzin